Spelregels

Manager

Met het spel van Koersprono.be ben je tijdens de ronde manager van verschillende ploegen. Stel voor elke "week" (onderscheiden door rustdagen) een eigen ploeg samen met renners die volgens jou het beste presteren in de Giro d'Italia. Als een renner uit jouw ploeg goed presteert, scoor jij punten!


Spelregels

  1. De voorspellingen voor de eerste week moeten binnen zijn voor viernes 6 mayo 2022 @ 12:40, de tweede week voor martes 17 mayo 2022 @ 12:40 en de derde week voor martes 24 mayo 2022 @ 11:15;
  2. Voor elke "week" (onderscheiden door rustdagen) stel je een ploeg samen van 8 renners waarvan 1 kopman;
  3. Over alle weken kun je maar één keer een renner selecteren;
  4. De ploeg van de eerste "week" scoort alleen punten in de etappes tot de eerste rustdag, de ploeg van de tweede "week" scoort alleen punten in de etappes tussen de eerste en de tweede rustdag en de ploeg in de laatste "week" scoort alleen puten in de resterende etappes na de tweede rustdag.
  5. Tijdens de rustdagen mag je jouw ploeg voor de komende "week" aanpassen;
  6. Een pool doet mee in de pool ranking wanneer deze 3 deelnemers of meer heeft (anders 0 punten), daarnaast worden de punten berekend aan de hand van het gemiddelde van de beste 3 uit de pool;
  7. De ploegentijdrit telt niet mee bij het spel. Ook kunnen die dag geen punten worden behaald met de diverse truien;
  8. Indien een renner betrokken raakt bij dopingperikelen worden alle behaalde punten van de betreffende renner geschrapt. Dit geldt ook als de dopingperikelen vóór de ronde zijn ontstaan en ook als de in opspraak geraakte renner vrijwillig de ronde verlaat. Bij twijfel over het toepassen van deze spelregel beslist de spelleiding, waarbij een zeer afgewogen beslissing zal worden genomen. De uitslagen van alle andere renners blijven in een dergelijk geval onveranderd (en schuiven niet door vanwege het wegvallen van een renner);
  9. Diskwalificaties na het einde van de ronde worden niet meegenomen in de uitslag van het spel;
  10. Indien daar aanleiding toe is kan de spelleiding besluiten een etappe te laten vervallen;
  11. Bij de truien gaan de punten naar de leider in het betreffende klassement (geel: algemeen klassement, groen: puntenklassement, bolletjes: bergklassement, wit: jongerenklassement). Deze punten worden gescoord direct na afloop van een etappe. Gescoorde punten voor een dagtrui blijven gewoon staan als de betreffende renner de daaropvolgende dag niet meer van start kan gaan (dopinggevallen uitgezonderd);
  12. Alle uitslagen worden overgenomen van de officiële website van de ronde;
  13. Wanneer de spelregels geen duidelijke oplossing bieden, beslist de spelleiding;
  14. De ranglijsten worden berekend zodra een etappe is afgelopen en kan tot 2 uur duren.

Puntentelling